суббота, 8 марта 2014 г.

Карткові шахраї впевнені у своїй безкарності

Ошукані клієнти «ПриватБанку» приходять до висновку, що красти сьогодні безпечніше й вигідніше, ніж працювати. В умовах повної бездіяльності міліції та самоусунення «ПриватБанку» шахраї відкрито крадуть гроші з банківських карт.

З моменту останньої публікації редакцією «proIT» статті про активізацію шахрайства з картами «ПриватБанку» таких випадків не тільки не стало менше, але їх кількість помітно возрасло. Очевидно, причину такої тенденції слід шукати в абсолютній безкарності шахраїв, бездіяльності співробітників міліції та керівництва «ПриватБанку». Принаймні, такий висновок можна зробити з розповіді потерпілого, випадок якого був описаний у статті «Зухвале шахрайство з картами« ПриватБанку »поставлено на потік».

Олександр вже більше півроку намагається домогтися від міліції притягнення до відповідальності шахрая, а від «ПриватБанку» - зупинення нарахування відсотків, пені та штрафів на вкрадений кредитний ліміт. Парадокс полягає в тому, що і в міліції і в банку знають ПІБ людини, який зняв вкрадені гроші, є його фотографія, адреса проживання, відомий навіть його антисоціальний спосіб життя, більше того, порушено кримінальну справу за фактом шахрайства, проте на сьогодні ця людина не тільки не затриманий, він навіть не допитаний. Тим часом, «ПриватБанк», всупереч запевненням редакції «proIT», продовжує нараховувати відсотки, пені та штрафи на утворився в результаті шахрайства кредит.




Потерпілий шокований тим, як працює українська міліція: «Виходить в Україні ніхто не цікавиться шахраєм? Адже його особистість відома, є його паспортні дані, це клієнт «ПриватБанку», але ніхто і нічого зробити не може або не хоче. А уявіть, що було, якби гроші були переведені на рахунок в інший банк і особу одержувача, я б сам не зміг встановити? Тоді знайти шахрая взагалі було б неможливо? ».

За словами Олександра, слідчий, який веде кримінальну справу за фактом шахрайства, за 1,5 місяці його так і не опитала як потерпілий. А запит в центральний офіс «ПриватБанку» для виїмки документів у справі, слідчий відправив більше, ніж через 2 місяці після порушення кримінальної справи. «Вона очікує, що відповідь на запит прийде протягом 1,5 місяців. В результаті у мене складається враження, що красти сьогодні безпечніше й вигідніше, ніж працювати », - каже Олександр.

Варто відзначити, що станом на 6 березня 2014 року, тобто через більш, ніж 6 місяців після порушення кримінальної справи, розслідування фактично не зрушила з мертвої точки. Районна прокуратура, куди Олександр подав заяву на бездіяльність міліції, пропустивши всі встановлені законом терміни, не дала навіть відписки. НБУ на прохання про допомогу відповів, що конфлікт клієнта та банку, це лише їх конфлікт і регулятор не має наміру в нього втручатися.

А тим часом «ПриватБанк» продовжує списувати в рахунок погашення утворився кредиту, штрафів та пені всі вступники Олександру кошти. Примітно, що це відбувається після того, як Олег Серга, прес-секретар «ПриватБанку» у телефонному коментарі журналісту «proIT» запевнив, що всі вимоги банку по даному випадку будуть заморожені до вирішення ситуації.

Втім, необхідно нагадати, що банк дійсно не несе відповідальності, якщо клієнт передав третій особі конфіденційну інформацію. Проте зі слів Олександра, в його ситуації співробітниця «ПриватБанку» пішла на поводу у шахрая і фактично спровокувала крадіжку коштів з рахунку. 



Більше того, кошти були переведені в межах банку, і ще до їх зняття шахраєм клієнт зателефонував в банк і попросив заблокувати кошти. Однак «ПриватБанк» цього не зробив, і шахрай спокійно зняв всі гроші.

Повна безкарність «фахівців» з обдурення власників карток «ПриватБанку» провокує зростання апетитів шахраїв. Вони вже навіть не вважають за потрібне після кожного вдалого «справи» стежити за такими дрібницями, як зміна номера телефону. Наприклад, якщо в бити в рядок пошуку номери мобільних телефонів, з яких шахраї телефонували Олександру - 0919737272 і 0635725784 - можна знайти масу історій людей, у яких були вкрадені десятки тисяч гривень. І це тільки ті, хто вирішив про свій випадок написати.

Ось ще один типовий випадок, про який редакції «proIT» розповіла Анна. Початок класичне: розміщення безкоштовного оголошення, дзвінок «покупця» і пропозиція зробити передоплату на картку «Приватбанку». Потім дзвінок нібито «служби підтримки корпоративних клієнтів» і розповідь про те, що гроші перераховані від юридичної особи, і що їх можна отримати тільки проробивши певні операції з банкоматом.

«Поставили умову, що гроші треба отримати до 24:00, інакше будуть нараховуватися податки, - розповідає Анна. - Уточнивши, як давно я користувалася цією картою, і зрозумівши, що карта не особливо грошова, мені повідомили, що отримати гроші я можу по кредитній карті. Підійшовши до банкомату, що не знаходжу обіцяного платежу і дзвоню в «службу підтримки», де мені з готовністю пояснюють, щоб отримати платіж на кредитну карту, треба закрити кредитну лінію. А для цього кредитний ліміт треба перевести на мій віртуальний рахунок. Тоді інтуїції намагалася достукатися до моєї свідомості, але «хлопці» швидко приспали мою пильність термінами і формулюваннями. Після цього я зробила два переклади з кредитного ліміту на 18 тис. грн. ».

Анна розповідає, що коли вона наступного дня прийшла писати заяву в Дарницьке управління міліції Києва, черговий їй сказав, що за вчора прийняв три таких же заяви. Анна також розповіла і про промовистому продовженні цієї історії: «У день події я написала SMS на номер« оператора », а наступного дня він мені передзвонив, і глузливо сказав, що нікого не боїться і його номер не відключать».

Але виявляється безпеки коштів на картах «ПриватБанку» загрожує не лише порівняно новий соціальний тип шахрайства, а й зовсім класичний - скімінг. Про такому випадку розповіла Олена: «З моєї картки було знято понад 16 тис. грн., Половина кредитних коштів, половина особистих. Причому гроші були зняті в місті, де я раніше ніколи не була, фізичного доступу до карти у сторонніх осіб не було (живу сама), секретну інформацію по карті нікому не надавала, оголошень в інтернеті про продаж чого-небудь не розміщують ».

Після кількох звернень банк визнав, що карта була скомпрометована, в результаті чого гроші були зняті шахраями. Ця версія була підтверджена фотографією, зробленою банкоматом під час зняття вкрадених грошей. На ній був зображений чоловік у масці.

У даному випадку треба віддати належне «ПриватБанку», які після двомісячного внутрішнього розслідування повернув постраждалої всі вкрадені гроші. Але ось, що стосується інших випадків, шанси на відшкодування коштів у постраждалих мізерні. На жаль, «ПриватБанк» протягом декількох тижнів так і не зміг знайти час, щоб відповісти редакції «proIT» на всі запитання з приводу деталей описаних випадків і подальшої політики банку в області безпеки. Однак «proIT» і далі стежитиме за процесом розслідування всіх описаних випадків.

Всеволод Некрасов
Джерело: domik.ua
http://domik.ua/novosti/kartochnye-moshenniki-uvereny-v-svoej-beznakazannosti-n218242.html

1 комментарий:

  1. В мене похожа історія-тільки про крадіжку грошей з кредитки я дізнався через 2 тижні.Проблема в тому що зняли 20 грн-по суті смішну суму(на яку банк нараховує відсотки звісно)Попросив розібратися в них так само є всі докази....сьогодні на мобільний прийшло смс :Spetsialisty banka rekomendujut Vam obratitsya v organy vnutrennikh del s zayavleniem dlya resheniya Vashego voprosa o moshennichestve ot 31-12-2014.Я в чат написав-ви що хочете щоб з мене все відділення сміялося?а вони-на жаль, іншого шляху повернути кошти
    можливості немає.Віддам тих 3тис що ще винен і більше з ними діла мати не буду й іншим не раджу!!!

    ОтветитьУдалить